keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Ihana Jillian

Olen jatkuvasti kertonut liikkuvani säännöllisesti ja nyt vihdoin kerron mitä se käytännössä tarkoittaa - yrittäkää olla nauramatta! Kaivoin kesän alussa pyöräni esiin ja pyöräilin koko kesän töihin ja joka puolelle. Aivan ihanaa! Kävelyhän olisi tehokkaampaa, mutta pyöräily on vaan niin mahtavaa ja säästää aikaa, mikä on pelastanut aikatauluni aika monta kertaa. Lisäksi olen lisännyt kävelyä ja käynyt välillä jossain jumpassa tai uimassa, mutta tämä on kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö.

Kesälomani jälkeen olin niin turvonnut, että päätin antaa mahdollisuuden kotijumpalle. Suoraan sanottuna olen pitänyt kaikenlaisia jumppavideoita aivan turhina. Lihavat jenkit investoivat muutaman dollarin johonkin tyhjänpäiväiseen dvd:hen, joka kasvattaa pölyä seuraavat 10 vuotta kellarissa, kunnes se myydään halpaan hintaan kirppiksellä. Mutta nyt on kyllä pakko pyörtää ennakkoluulonsa, sillä olen aivan koukussa! Olen suorittanut Jillian Michaelsin 30 day shredin, mutta vain liikunnan osalta (mukana on myös meal plan), söin muuten niin kuin ennenkin. Tuloksena sama paino kuin aiemminkin, mutta myös muutama uusi lihas! Lihasta tuli etenkin käsiin, reisiin ja pohkeisiin, joten ehkä rasvaa on vähän lähtenyt, kun paino ei kuitenkaan noussut? (30DS löytyy myös YouTubesta, joten et käytännössä tarvitse edes DVD:tä...)


Reilu viikko sitten sain 30DS:in valmiiksi ja siirryin Jillianin seuraavaan ohjelmaan, joka on Ripped in 30. Ripped in 30:ssä on neljä tasoa, joista jokaista tehdään viikko (5-6 krt viikossa). Olen nyt tasolla 2 ja todella innoissani! 30DS oli hyvä tehdä etukäteen, koska tässä ohjelmassa tasot kovenevat suhteessa voimakkaammin kuin 30DS:ssä ja oli ihan hyvä kerätä jotain peruskuntoa etukäteen. Olen ottanut itsestäni before-kuvat ennen Rippedin aloittamista, ehkä esittelen ne teille, kun olen saanut otettua myös after-kuvat.

Ohjelmat ovat oikeasti aika rankkoja kaltaiselleni jauhosäkille. Ja tuloksia tosiaan huomaa, kun pohjalla ei ole minkäänlaista lihaskuntoa. Parasta on kuitenkin helppous! Levitän lakanan olkkarin matolle, kaivan esiin pienet käsipainoni, vaihdan shortsit jalkaan ja urheiluliivit päälle, laitan olkkarin oven kiinni, tv:n päälle ja sitten mennään! Olen kuutena päivänä viikossa saanut itseni puoleksi tunniksi hikoilemaan, enkä ole kertaakaan huijannut tai jättänyt ohjelmaa tekemättä, mikä on saavutus kaltaiselleni antiliikkujalle. Koukuttavaa ja olen oikeasti löytänyt liikunnan ilon. Sen jälkeen kun olen ihastunut Jillianin jumppiin olen myös selaillut kaiken vapaa-aikani kaikkia jumppajuttuja ja liikuntablogeja. Ehkä nämä kuherruskuukaudet jossain vaiheessa loppuvat, mutta varmasti jaksan suorittaa nämä Jillianin ohjelmat loppuun.

Jatkoakin olen jo miettinyt, mutta siitä sitten enemmän, kun saan tämän Rippedin suoritettua :) Pakko vielä mainita, etten yleensä pidä jumpasta tai ryhmäliikunnasta, mutta tämä kotona yksin liikkuminen on ihan parasta. En ymmärrä miten en tajunnut sitä aiemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti